10 April! Wat een mooie dag - Reisverslag uit Macao, China van Hanne Kuik - WaarBenJij.nu 10 April! Wat een mooie dag - Reisverslag uit Macao, China van Hanne Kuik - WaarBenJij.nu

10 April! Wat een mooie dag

Blijf op de hoogte en volg Hanne

10 April 2014 | China, Macao

JAAA WARD IS JARIG, GEFELICITEERD! Mijn kleine broertje wordt groot. (Pap, mam en Lies, ik verwacht dat jullie hem extra verwennen aangezien ik er niet bij ben)

Ik zit voor de zoveelste keer extra uren te maken op school. Ik ben bang dat ik de eerste paar weken in Macau iets meer had moeten doen, want de deadlines stapelen zich nu op. De projecten zijn niet moeilijk maar vragen best veel tijd. Gelukkig hebben ze hier lekkere stoelen en gratis koffie.

Een paar dagen geleden stond ik op de Chinezen muur. Het uitzicht was prachtig, maar de hoeveelheid trappen was wat minder. We hadden super veel geluk met het weer. Net voordat we in Beijing aankwamen had het gewaaid en geregend, waardoor er geen smog meer was op het moment dat wij er waren.
De verboden stad viel wat tegen. Het was veel van hetzelfde (tempel 1 t/m 26) en in de zogeheten 'tuinen' was geen boom te bekennen. Het was wel leuk om weer eens Nederlands te horen van Jan, mijn audiogids.
Het zomerpaleis was daarentegen wel super mooi. Een rijke Chinees heeft het 70.000 m2 grote park aangelegd voor de verjaardag van zijn moeder. Het was op die plek dat ik voor het eerst een nieuwe modetrend heb gespot. Vrijwel alle kleine kinderen hebben een broek aan met een permanent openstaand gat waar ze door kunnen plassen en poepen. Ik raad daarom aan nooit over het gras te lopen in China. Het is ook de gewoonste zaak om overal te spugen. Ik kon er maar moeilijk aan wennen. Mocht je ooit in Beijing zijn en wil je eens wat nieuws eten? Ga dan naar de Night Food Market. Daar kun je je buik vullen met slangen, kikkers, 50 cm lange duizendpoten en spinnen. Ik durfde het niet aan!

Nog iets meer dan twee weken en dan mag ik pap en lies Macau laten zien! Het wordt nog moeilijk om ze alles te laten zien in de korte tijd, maar ik weet zeker dat het leuk wordt!

Ik heb de afgelopen week geprobeerd foto's te uploaden maar het is een drama. Ik weet niet of het ligt aan de website of mijn internet maar hij onderbreekt het uploaden iedere keer. Ik ga nog een poging wagen, want jullie zijn allemaal benieuwd naar de foto's gok ik:) Als het niet lukt nodig ik jullie bij mij alle foto's te komen bekijken!

Ik ga weer verder werken aan mijn project en vanavond het weekend inluiden met een verjaardagsfeest van een huisgenoot (ik drink er 1 op jou Ward!)

Groetjes en tot snel




  • 13 April 2014 - 14:51

    Mam:

    Heey schatje! Gelukkig spreken we je regelmatig via whatsapp en skype, maar toch vind ik het elke keer leuk en spannend om ook wat op je blog te lezen. Grappig ook! Maar die mode in Beijing is voor jou misschien nieuw, maar daar juist heel oud volgens mij. Ik kan me herinneren dat opa en oma daar ook al in geuren (!) en kleuren over vertelden toen ze in China waren geweest zo'n 25 jaar geleden. Moet je nagaan dat we hier in Nederland zelfs een zakje moeten meenemen en de boel moeten opruimen als onze hond in de goot of het gras heeft gepoept... Heb je ook gezien of en hoe de billen dan vervolgens worden schoongeveegd? Ach, laat ook maar.... Ik geloof dat ik het niet eens wil weten

  • 13 April 2014 - 15:00

    Mam:

    Hee, hier gebeurde iets raars! Alleen het eerste gedeelte van mijn reactie is geplaatst.
    Nou ja... Nu dan de rest:
    ...net als dat eten van slangen, kikkers, duizendpoten etc. Kippenvel!
    Ik hou van je en mis je, maar ben ook heel blij dat je zo veel geweldige dingen meemaakt. Je mag echt trots zijn op jezelf dat je deze stap hebt gezet. Ik heb zo'n voorgevoel dat het hier niet bij zal blijven...
    Kus, mam ❤️❤️

  • 13 April 2014 - 15:30

    Fons:

    Hey Hanne bedankt voor je verslag. Het is wel te merken dat je in een ander deel van Beijing bent geweest dan ik 1,5 jaar geleden voor mijn werk. Ik heb duidelijk alleen het rijke gedeelte gezien. Reden om nog eens terug te gaan, kan ik ook de muur gaan beklimmen. Leuk te lezen dat jij de verboden stad niet zo heel bijzonder vond, op mij maakte die bijzonder veel indruk. Verschillende smaken, verschillende meningen, daarom houden we ook zoveel van elkaar :-)) Ik had wel een Chinese gids/ student bij me die zich heel goed had voorbereid, dat scheelt. Nog 2 weken en we zien elkaar in Macau. Ik kijk er erg naar uit. Zet je het bier alvast koud en de iets zoete witte wijn voor Lisa.
    We zullen stroopwafels en drop meenemen voor je int. vriendenclub. Tulpenbollen meenemen kan niet, dat is helaas verboden. Heb je ze al wel een tocht door Nederland via internet laten maken? Vast dat ze geïnteresseerd raken in het piepkleine maar mooie Nederland. Genoeg patriotisme.
    Veel succes met je studie en tentamens deze week. Heel veel plezier in Singapore het komend weekend, no drugs! no snel geld verdienen door-een-pakje-aan-te-nemen-met-het-verzoek-om-het-door-de-douane-te-loodsen! Sorry, onnodige raad voor jou maar ik kan het niet laten, moet van mijn gemoed, heeft die ook weer rust. XX pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanne

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 7449

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 26 Augustus 2015

Stage in Paramaribo

09 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Studiereis Macau

09 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: