Bijna zover - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Hanne Kuik - WaarBenJij.nu Bijna zover - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Hanne Kuik - WaarBenJij.nu

Bijna zover

Door: Hanne van Kuik

Blijf op de hoogte en volg Hanne

01 Februari 2015 | Nederland, Nieuwegein

Ik heb de smaak nu eindelijk te pakken. Nadat ik vorig jaar in Azië ben geweest, vind ik het nu tijd om de andere kant van de wereld een bezoekje te brengen.

Als onderdeel van mijn studie moet ik 7 maanden stage lopen in het buitenland. Via de contactenlijst van de NHTV ben ik in contact gekomen met een evenementenbureau in Paramaribo. Het bedrijf heet Lustig Events en is verantwoordelijk voor het organiseren van zowel lokale als internationaal bekende evenementen. Ik ga daar samen met Pleuni stage lopen. Onze taken zullen voornamelijk bestaan uit het werven van personeel, het zoeken naar samenwerkingspartners, het up-to-date houden van de sociale media en het creëren van nieuwe evenementen.

Ik vond het heel fijn om weer terug te zijn in Nederland, maar inmiddels begint het alweer te kriebelen om te gaan. Ik kijk er heel erg naar uit, vooral omdat dit een geheel andere ervaring zal zijn vergeleken met mijn tijd in Macau. Ik heb veel gelezen en foto's bekeken van Suriname en ik kan niet wachten om het zelf te ontdekken. Daarnaast zie ik ernaar uit om eindelijk aan de slag te kunnen met het organiseren van evenementen!

Het was nog even zweten, want het regelen van een visum blijkt ook hier in Nederland op zijn 'Surinaams' te gaan. Rustig afwachten, misschien wel een maand of drie. Omdat het tot het laatste moment niet zeker was wanneer ik het land in mag, werd het regelen van een vliegticket en woonruimte automatisch last minute werk. Maar ik kan nu rustig ademhalen, want alles is geregeld. De stempel staat in mijn paspoort, we hebben een luxe woning in hartje centrum en een stoel in het vliegtuig aan het raam. Nu moet ik alleen nog mijn koffer inpakken. Heerlijk om de zomerkleding weer uit te kast te mogen halen. Ook de zonnebrandcrème en de DEET gaan mee.

Het meest lastige wordt het afscheidsmoment. Het feit dat ik mijn familie en vrienden opnieuw een halfjaar moet missen blijft pittig. Maar ik ga ervan uit dat de internetverbinding het dit keer wel mogelijk maakt om veel te skypen!

Pleuni en ik vertrekken zaterdag 7 februari om half 12 's middags richting Paramaribo en we komen daar iets voor 5 uur plaatselijke tijd aan. Dan hebben we de zondag om een beetje te settelen, want maandag begint onze eerste stagedag.

Ik zal jullie wederom op de hoogte houden van mijn avonturen, met iets meer enthousiasme als de vorige keer. Ik zou het fijn vinden als jullie het lezen!

Kus en tot snel,
Hanne

  • 01 Februari 2015 - 23:49

    O&O:

    Hoi Hanne,

    Natuurlijk zijn wij trouwe volgers.
    Fijn dat we van jouw 1e surinaamse maaltijd getuigen mochten zijn.
    Het was een succes.
    Een goed begin....
    Liefs O&O

  • 02 Februari 2015 - 07:31

    Tineke:

    He Hanne. Ik was zelfs vergeten dat je een Wbjn site had. Dus fijn dat ie weer actief is en nog fijner als je er veel gaat schrijven. Zoals je weet zijn Rob en ik trouwe lezers van je reisverslagen. En leuk dat je woensdag nog even langskomt☀️.

  • 02 Februari 2015 - 08:25

    Mam:

    Lieve schat, fijn dat je hebt besloten om weer een blog bij te houden. Je schrijft geweldig, dus ik hoop dat je lekker vaak updates gaat sturen. Het zal een lastig weekje worden! Ik ben heel blij voor je dat je deze geweldige kans krijgt en trots dat je (weer) zo'n avontuur aangaat. Maar natuurlijk staat daar tegenover dat we straks afscheid moeten nemen en dat je dan pas eind augustus weer terug bent. Daar zie ik tegenop, maar het hoort erbij en het zal ook vast wel goed gaan. Zorg dat je veel plezier hebt, veel nieuwe mensen ontmoet en vooral gezond blijft. Dan is het voor mij ook een beetje uit te houden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanne

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 7443

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 26 Augustus 2015

Stage in Paramaribo

09 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Studiereis Macau

09 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: