Eerste update vanuit Macau - Reisverslag uit Macao, China van Hanne Kuik - WaarBenJij.nu Eerste update vanuit Macau - Reisverslag uit Macao, China van Hanne Kuik - WaarBenJij.nu

Eerste update vanuit Macau

Blijf op de hoogte en volg Hanne

14 Januari 2014 | China, Macao

Hoi,

Ik ben inmiddels al bijna een week in Macau. Tot nu toe gaat alles super goed! Vrijdagmiddag werd ik enthousiast onthaald bij de haven van Macau en gelijk rondgeleid door de stad. Macau bestaat uit een oud gedeelte met Portugese bouwstijl en een heel modern gedeelte met dure winkels en casino's. Je moet hier 21 zijn om te mogen gokken, maar het is me al gelukt om binnen te komen:) Op straat is het nog niet zo druk, want het is hier vakantie en dan gaan veel mensen naar het vaste land.

Ik deel het appartement met 5 andere meiden, 1 Amerikaanse, 3 Chinezen en 1 Taiwanees. Tot nu toe zijn er 3 nog niet gearriveerd, maar de andere 2 zijn heel aardig. Het uitzicht is super mooi, en ik heb de 'master bedroom' met eigen badkamer dus ik mag niet klagen! Naast ons is een jongens appartement en onder ons zitten nog 6 meiden. Dit zijn allemaal uitwisselingsstudenten en het is heel gezellig samen. Op de 5e verdieping kunnen we zwemmen en fitnessen.

Vandaag was de eerste dag van het introductie programma. De school is redelijk groot en veel dakterrassen waar je lekker kunt zitten in te zon. Ook al spreken sommige leraren best goed engels, het blijft moeilijk om ze te verstaan gezien hun sterke accent. De rest van de week is ook nog introductie met o.a. Chef for a Day, sport activiteiten en een City tour. En dan na het weekend begint het 'gewone' leven weer...

Tot nu toe dus nog geen grote culture shock gehad, maar zoals ik vandaag geleerd heb kan die nog komen zodra ik besef dat ik niet op vakantie ben, haha. Laten we hopen dat alles goed blijft gaan.
Ergens volgende week zal ik weer een verslag plaatsen.

Groetjes vanuit Macao!

p.s. Ik ben m'n snoertje voor m'n camera vergeten mee te nemen, dus ik moet snel even opzoek naar een nieuwe. Tot die tijd kan ik geen foto's uploaden helaas.

• 14 Januari 2014 - 17:44

Annabel:

Super jaloers! Klinkt allemaal heel leuk en gezellig. Ik had je nog gewaarschuwt doosie voor je camera, ik hoop dat je snel een kabeltje hebt zodat we alles kunnen zien. Ben ook echt benieuwd hoe je lessen zijn en of het allemaal mee valt. Have fun gurll! Xx annabel en amir

• 14 Januari 2014 - 19:34

Mam:

Hoi schat! Wat leuk om nou eens zo'n blog van je eigen dochter te lezen! En het is natuurlijk ook fantastisch om te weten dat het zo goed met je gaat. Grappig dat je er blijkbaar pas later achter gekomen bent dat een van de Chinese meiden toch een Taiwanese blijkt te zijn, haha! Is dat kabeltje echt het enige, of ben je eigenlijk nog meer vergeten? Als het alleen het kabeltje is, valt het mij nog reuze mee, haha! Ik hoop snel wat foto's te zien en nog meer van je te lezen. Kussies, mam.

• 15 Januari 2014 - 18:54

O(m)(p)a:

Ha die Hanne,
    We vinden het geweldig om al je positieve ervaringen te lezen.
    We keken er wel van op dat je je illegaal toegang verschaft; en nog wel in een goktent.....
    Hoewel we er geen ervaring mee hebben lijkt ons een masterbedroom een onderkomen waarop we jaloers kunnen worden. We moeten het nu in Zwitserland doen met een studio; alles in een.. We vermaken ons goed. Er is een afwisseling van zon en sneeuw. We hebben in jaren niet zoveel sneeuw gezien.
    Hopelijk vind je je draai volledig. Heel veel succes en tot het volgende contact.
    Oh ja, wij hebben wel aan het snoertje van de camera gedacht, alleen...we weten niet hoe het werkt..

Liefs van ons

• 17 Januari 2014 - 23:01

Ome Rob:

Waarbenjij.nu! Daar hebben wij nog goede herinneringen aan van onze reis een tijdje terug...
    Alleen van ons was het echt vakantie :-). Leuk om over je belevenissen te lezen en mooi dat de eerste week zo goed bevallen is. Klinkt als een overdrachtelijk warm bad, of heb je zelfs een echte in je prive-suite? Wellicht maken opa en oma zich zorgen dat je het geld voor de terugreis vergokt, maar dat zal wel meevallen, toch? Hopelijk vind je snel je kabeltje. Dan kunnen we ook meegluren. Have fun!

• 18 Januari 2014 - 00:28

Fons:

Hey Hannie, zo de kop is eraf. De kennismakingsweek is over, allemaal leuk en wel maar ik ga er wel vanuit dat je de komende weken en maanden kei en kei hard gaat studeren en bovengemiddelde cijfers haalt. Het is tenslotte een grote investering. Op weg naar de top! ;-)
    Zo ik zie op de klok dat het nu 2 over 12 is, dus hier is het weekend begonnen. Jippie. Lekker uitslapen voor jou en de stad in en lekker naar het casino. Met jouw geluk moet er toch een behoorlijk aantal pataka's (of hoe de plaatselijke munteenheid ook alweer?) te verdienen zijn. Wil je over enkele weken als je pappie en je zussie op bezoek komen ons ook wegwijs maken in het casino, dan kost ons tripje wat minder.
    Komende zondag hebben we Skype contact, ik kijk er al naar uit. Leg ik je ook uit hoe je de foto's via de Wifi van de camera, dus zonder dat rotkabeltje op bv Dropbox kan krijgen. Kunnen we allemaal meegenieten van het mooie Chinese/ Portugese Macau. Overigens ben ik ook reuze benieuwd naar het interieur van je residentie.
    Tot slot. Zorg je ervoor dat je 's avonds ook iets leest van de werken van Confucius zodat je mooi in balans komt/ blijft. 己所不欲,勿施於人 (puzzeltjes voor als je even kunt ontspannen)
    xx fons