Terug van weggeweest - Reisverslag uit Macao, China van Hanne Kuik - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest - Reisverslag uit Macao, China van Hanne Kuik - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest

Blijf op de hoogte en volg Hanne

26 Februari 2014 | China, Macao

Hé iedereen,

Ik heb mijn blog redelijk verwaarloosd de afgelopen tijd. Ik moet eerlijk toegeven dat ik een beeje lui ben geworden. Maar hier is weer een nieuwe update!

Zoals de foto's al veraden ben ik in Hong Kong geweest. We waren in totaal met 6 man en we hebben een super leuke tijd gehad. De eerste avond hebben we de vuurwerk show bekeken om het Chineze Nieuwjaar in te luiden. De dag erna hebben we aapjes gespot en zijn we in het hoogste gebouw geweest voor een prachtig uitzicht over de stad inclusief zonsondergang. Zelfs de supermarkt was een belevenis. Zoveel westers voedsel. Eindelijk een boterham met kaas! De rest van de tijd hebben we door marktkraampjes geslenterd, cultuur gesnoven en al het mogelijke eten geproefd. Ohja, en geshopt, niet geheel onbelangrijk..

Inmiddels heb ik mijn visum voor China ontvangen en we hebben al een bezoekje gebracht aan de eerste stad over de grens, Zhuhai. Ondanks het feit dat het op loopafstand is van Macau is het cultuurverschil duidelijk merkbaar. Mensen verkopen (levend) voedsel op straat en staren je zonder schaamte de kleren van je lijf. Voor een toerist als ik is het moeilijk om je weg te vinden, want de mensen verstaan en spreken geen engels.
Gelukkig hadden we onze persoonlijke gids, een meisje van school die in Zhuhai is opgegroeid. Gelijk na de grens duik je in een groot ondergronds winkelgebied. Je kunt hier vanalles vinden voor een super goedkope prijs, maar verwacht niet teveel van de kwaliteit. De rest van de stad is leuk om te verkennen, maar geen plek waar je je dagen kunt vermaken.

Hier in Macau gaat het gewone leven z'n gangetje. Op de uni gebeurt er weinig spannends, afgezien van een guest lecture van de meest invloedrijke event manager in Macau. We gaan nog steeds vaak uiteten en we ontdekken steeds weer nieuwe restaurants. Voor een 3 euro maaltijd in een restaurant duikt niemand in de keuken, toch? Ik heb kennis gemaakt met de panda's in de dierentuin en ze werden gevoerd op het moment dat ik er was. Gelukkig maar, want de rest van de 24 uur per dag schijnen ze te luieren of slapen. Ik en de groep hebben een nieuwe plek gevonden waar we lege avonden kunnen vullen. 5 min bergopwaarts ligt een partycentrum waar je kunt bowlen, poolen, loungen en schaatsen(jazeker). Geen verveling tot dusver.

Komend weekend gaan we naar Guangzhou, de derde grootste stad van China. Ik ben benieuwd wat we daar allemaal tegenkomen. De week erop gaan we naar de Filippijnen. Kortom, genoeg leuke dingen op de planning. Ik beloof dat ik mijn luiheid niet meer als smoes gebruik om nieuwe verhalen en foto's te uploaden.

Ik hoop dat jullie je ook vermaken in Nederland en dat alles goed gaat. In ruim 3 maanden ben ik alweer terug en kan ik jullie weer zien.

Kus vanuit Macau!




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanne

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 7490

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 26 Augustus 2015

Stage in Paramaribo

09 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Studiereis Macau

09 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: