Verslag 19-01-2014 - Reisverslag uit Macao, China van Hanne Kuik - WaarBenJij.nu Verslag 19-01-2014 - Reisverslag uit Macao, China van Hanne Kuik - WaarBenJij.nu

Verslag 19-01-2014

Blijf op de hoogte en volg Hanne

19 Januari 2014 | China, Macao

Nǐ hǎo ( of néih hóu zoals ze het hier eigelijk zeggen)

Nog even een snelle update voordat ik ga slapen. De introductie week was super leuk. Ik heb heel veel nieuwe mensen leren kennen, dus het wordt moeilijk om alle namen te onthouden! Een groepje studenten heeft ons rondgeleid door Macau, de beroemde Portugese taartjes laten proeven en honderd groepsfoto's van ons genomen (ook onderdeel van de cultuur..)

Vrijdagavond zijn we naar de meest populaire club in Macau geweest. Het was ladies night, wat betekend gratis entree en gratis drankjes, maar alleen voor dames die sexy & glamorous gekleed zijn. Dus we hebben ons best gedaan en met succes, we hebben geen enkele cent hoeven uitgeven:)

Morgen is de eerste schooldag op de IFT universiteit (wat volgens de Chinezen staat voor I Feel Tired). Ik ben heel benieuwd, want ik heb tot nu toe verschillende verhalen gehoord. Andere studenten van de NHTV hebben met gemak 7 vakken gehaald afgelopen semester, terwijl de Chinezen al moeite hebben met 5. Ik ga maar uit van de ervaring van de NHTV'ers:)
Ik heb voor 3e en 4e jaars vakken gekozen, zodat het hopelijk nog enigszins een uitdaging is en omdat die het meest overeenkomen met de vakken die ik mis in Nederland. Ik moet helaas wel elke dag met de bus naar Taipa reizen, want de 3e en de 4e jaars zitten op een andere locatie.

De groep is nu compleet en we leren elkaar steeds beter kennen. We zijn al plannen aan het maken om naar het binnenland van China te reizen en eventueel andere landen te bezoeken (als de tijd en de bankrekening het toelaten). Maar eerst maar eens Macau volledig verkennen!

Over anderhalve week is het hier Chinees Nieuwjaar, het grootste feest van het jaar. De voorbereidingen zijn al in volle gang en bijna elke straat is al versierd. De eerste dag blijven we in Macau en van 1 tot 4 Februari zitten we in Hong Kong, want daar zijn veel meer dingen te doen tijdens Nieuw Jaar.

Ik ga nu gauw naar bed, anders kan ik morgenochtend m'n bed niet uit komen. Ik hoop dat bij jullie ook alles goed gaat en dat jullie nog niet omkomen in de sneeuw of door de kou. Ik laat jullie eind deze week hoe het studeren in Macau bevalt.

Tot snel!




  • 19 Januari 2014 - 16:48

    Tineke:

    Hallo Hanne. Leuk hoor om je verhalen te lezen. Ik kan me helemaal voorstellen dat je het daar enorm naar je zin hebt. En slim om vooral er op uit te trekken, die kans krijg je niet zomaar nog een keer. Succes met de studie en 'have fun'.

  • 20 Januari 2014 - 08:49

    Annemiek:

    goedemorgen Hanne, via je ouders deze link doorgestuurd gekregen. heel erg leuk. blijf je zeker volgen.
    wij vinden het met z'n alle héél erg stoer dat je dit toch maar even doet. veel plezier daar en we houden elkaar op de hoogte.

    liefs van ons allemaal.
    de bruintjes

  • 20 Januari 2014 - 11:07

    Troma:

    Hallo Hanne,
    Je belevenissen volgen we met plezier. Maar ik vraag me ook af hoe studenten in China/Macao leven. Zit er in je masterbedroom ook een kookhoek? Of koken jullie groepsgewijs? Of eet je in een kantine? Tweemaal daags rijsttafel? En wie doet je was? Als je erin geslaagd bent foto's mee te sturen kun je misschien ook eens over je leven van alledag vertellen.
    Hopelijk ben je de eerste dag op tijd op college verschenen!
    Groetjes van ons, uit de sneeuw.

  • 22 Januari 2014 - 13:40

    José :

    Ha Hanne,
    Wat gaaf om te lezen. Wij zijn ooit op doorreis naar Vietnam 2 dagen in Hong Kong geweest, ook heel bijzonder! Zo te horen gaat het je goed, veel plezier!
    (Hans en)José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanne

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 7474

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 26 Augustus 2015

Stage in Paramaribo

09 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Studiereis Macau

09 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: