VAKANTIE! - Reisverslag uit Macao, China van Hanne Kuik - WaarBenJij.nu VAKANTIE! - Reisverslag uit Macao, China van Hanne Kuik - WaarBenJij.nu

VAKANTIE!

Blijf op de hoogte en volg Hanne

28 Januari 2014 | China, Macao

Hey,

Terwijl ik dit verslag schrijf zit ik op een heerlijk zonnig dakterras. Het is hier de afgelopen week een stuk warmer geworden en de temperaturen liggen nu tussen de 20-23 graden. Dus als ik nu begin met zonnen, heb ik een redelijke kans om aan het eind van de zomer een soort van kleurtje te hebben...

Vorige week was mijn eerste schoolweek en er zijn aardig wat dingen waar ik aan moet wennen. De klassen zijn een stuk groter, zo rond de 40 man. En hoewel ik vierdejaars lessen heb genomen is het geen enkel probleem om de stof te begrijpen. Sommige onderwerpen zijn zelfs een herhaling van wat ik al heb geleerd. Maar dat heeft ook z'n voordelen, zo hoef ik minder moeite te doen voor de opdrachten!
De Chinezen willen maar al te graag uitwisselingsstudenten in hun project groepje. Er is zelfs een strijd ontstaan over bij wie ik in het groepje moest komen. Ze hebben blijkbaar de ervaring dat de buitenlandse studenten veel meer doen. Ik heb ze maar niet vertelt dat ik een uitzondering ben...

Vanaf nu kan ik uitkijken naar twee leuke weken, want het is vakantie. Vrijdag begint het Chinese Nieuwjaar, het grootste feest van het jaar. De hele stad is versiert en het schijnt één grote mensenmassa te worden. De eerste dag zijn we in Macau en zaterdag vertrekken we naar Hong Kong om de rest van het feest daar voort te zetten. Tot dinsdag verblijven we in Hong Kong om vervolgens naar de Filipijnen te vliegen. We hebben behoefte aan strand en zon en daarnaast willen we graag andere Aziatische landen bezoeken. De tickets zijn nu nog relatief goedkoop, so off we go!

Dus zoals je ziet heb ik het nog steeds erg naar m'n zin. Tegelijkertijd begin in ook wel dingen van thuis te missen, maar ik ben nog niet klaar om terug te komen (sorry). Volgende keer het ik waarschijnlijk weer een paar mooie verhalen en foto's om te delen.

Groetjes en tot snel!

p.s. ik heb inmiddels een oplader voor mijn camera gevonden en ik ben momenteel te (paar) foto's aan het uploaden. Het duurt alleen eeuwen, dus nog even geduld!
p.p.s. Ik heb inmiddels al een paar keer geskyped maar de connectie is super slecht. Hopelijk vind ik binnenkort een plek waar het WIFI signaal sterker is en dan zou ik graag met jullie willen Skypen:)









  • 28 Januari 2014 - 19:11

    Loes Peskens:

    Hela kleine terrorbaas!

    Finally, ik heb eindelijk je waarbenjij gevonden, heeft me wel een paar uur en 10 koffie later (+ de nadelige gevolgen vd koffie) gekost, maar ook dat is het allemaal waard!
    Super om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je lekker aan het genieten bent, goed zo moet het ook!

    Hebben de chinezen zich elkaar de kop in elkaar geslagen om jou, wie had dat gedacht.. de chinees bij mij uit de klas is tamelijk lui. Maaaaar.. wie weet is het met tweety en pinky wel anders daarachter.

    Heb jeje stripperheels en cocktailjurkje al uit het koffer gehaald voor het nachtleven? Wie weet hoe het er daar in Hongkong aan toe gaat! Kom je me ook opzoeken in Thailand over 'n maand? Ik reken er natuurlijk wel op. Ik zorg ervoor dat de kokosbikini met het stro rokje op je liggen te wachten met daarnaast een overheelijke grote pot bier.

    Ik mis je kleine stinkerd, Lage Kant is niks zonder jou!

    XXXXXX

    ps. Slaat de pittige poezenlijst 2.0 aan daar tussen de chinezen?
    pps. Broek aanhouden als je naar het park gaat ja?
    ppps. Ik heb vrijdag een feestje, zou graag je jurkje willen lenen als dat mag?
    pppps. Breng je me ook even thuis?

  • 28 Januari 2014 - 19:57

    Annabel:

    Oh Mijn God! Ik ben zooo jaloers!!! Maak je foto's van het nieuw jaar amir en ik zijn super benieuwd. Ze vieren het hier namelijk ook met het stil zetten van trams en bussen .. Heb jij het beter bekeken haha!
    Ben super blij dat je het naar je zin hebt en ik wacht indd op je skypje, dus ik hoop dat je snel goed wifi heb.
    Ik had btw never verwacht dat jij hier verhalen op zou zetten. So proud hihi!

    Nou meis have fun en ik heb je net terug geappt dus ik wacht tot je weer wakker of online bent hihi tot snel!!

  • 30 Januari 2014 - 09:51

    Mam:

    Nou Hannie, wat een decadent prachtverhaal! Ik ben benieuwd welke "dingen" jij eigenlijk gaat missen van thuis ( en natuurlijk als moeder ook wel nieuwsgierig waar je die uitspattingen allemaal van betaalt, haha!). Wij missen jou natuurlijk enorm, maar aan de andere kant is het heel erg leuk om te lezen en te horen dat het zo goed met je gaat. Volgens mij zijn jouw ervaringen nu al om nooit meer te vergeten. Soms moet ik nog even terugdenken aan het natte-ogen-moment op het vliegveld, maar jouw vrolijke verslagen maken een hele hoop goed. Ga daar alsjeblieft mee door!!
    Prettige feestdagen en gelukkig Nieuwjaar!! XXX

  • 06 Februari 2014 - 11:49

    O(m)(p)a:

    Ha die Hanne,
    Een bekende Chinese zakenman - zo stond vanochtend in de krant - werd door een Ned journalist gevraagd naar zijn grote succes. Zijn antwoord: Wij werken; jullie gaan met vakantie. Hanne jij beweegt je geweldig in de Ned. traditie. Natuurlijk bedoelen we met deze inleiding niet te zeggen dat "de jeugd van tegenwoordig" incl. kleindochter er maar op los leeft. Nee, het is pure jaloezie!
    We leven met je mee en de herinneringen die wij aan onze reis (nog maar 27 jaar geleden...) hadden, worden door jouw verhalen weer manifest. Wij zien je door Hong Kong zwerven; door de grote drukte van de benedenstad en de niet te bevatten rijkdom van de bewoners hoog op de helling. Jammer dat de reis naar Fillippijnen niet doorgaat. Als je in de gelegenheid bent moet je eens naar Guillin vliegen. Deze stad - een paar honderd km westwaarts vanaf jouw master bedroom - ligt in een wonderlijk berglandschap, uniek in de wereld. Een grote verzameling supergrote heksenhoeden te midden van rijstvelden; prachtig!
    Oh ja, je bent er ook om te studeren. Heb je trouwens de uitslag van je laatste - op de valreep voor je vertrek gemaakte - tentamen al binnen?
    Ga door met werken en... met vakantie. En bericht erover. Wij genieten ervan.
    Veel liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanne

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 7475

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 26 Augustus 2015

Stage in Paramaribo

09 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Studiereis Macau

09 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Zuidoost-Azië

Landen bezocht: